Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(9)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(9)
Proza
(5)
Poradniki i przewodniki
(4)
E-booki
(3)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Oddział dla dzieci
(6)
Autor
Kucewicz Katarzyna
(2)
Poklewska-Koziełło Ewa (1967- )
(2)
Baryła-Matejczuk Monika
(1)
Czerwińska-Rydel Anna (1973- )
(1)
Fabiani Maria
(1)
Ferrer-Cascales Rosario
(1)
Harke Sylvia
(1)
Ibarrola Begona (1954- )
(1)
Jędrusek-Golińska Anna
(1)
Krzanowska Aleksandra
(1)
Mitek Kamila
(1)
Mętrak-Ruda Natalia
(1)
Okrasko Katarzyna
(1)
Opara Anna
(1)
Orloff Judith (1951- )
(1)
Paz Rodero
(1)
Ruszkowska Marta (1986- )
(1)
Staroń Przemysław
(1)
Woldańska-Płocińska Aleksandra
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
angielski
(1)
Odbiorca
6-8 lat
(5)
Dzieci
(5)
0-5 lat
(1)
Kobieta
(1)
Nastolatki
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Literatura hiszpańska
(1)
Temat
Wrażliwość
(9)
Uczucia
(3)
Empatia
(2)
Nieśmiałość
(2)
Osoby wysoko wrażliwe
(2)
Archetyp (psychologia)
(1)
Boże Narodzenie
(1)
Chopin, Fryderyk (1810-1849)
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dyskryminacja
(1)
Dziecko wysoko wrażliwe
(1)
Dziewczęta
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Kobiecość
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompozytorzy polscy
(1)
Ludzie a zwierzęta
(1)
Lęk
(1)
Muzyka
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nastolatki
(1)
Obozy młodzieżowe
(1)
Odpowiedzialność
(1)
Odwaga
(1)
Pianiści polscy
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Postać filmowa
(1)
Postać literacka
(1)
Prawa zwierząt
(1)
Samoakceptacja
(1)
Samorealizacja
(1)
Strażacy
(1)
Uczciwość
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Wdzięczność
(1)
Współdziałanie
(1)
Zakochanie
(1)
Zwierzęta
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Opowiadania i nowele
(4)
Poradnik
(4)
Broszura
(1)
Gry i zabawy
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Opracowanie
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(3)
Rozwój osobisty
(3)
Biologia
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
12 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Okładka wliczona w paginację. Ilustracje na wyklejkach.
Wszyscy rodzice pragną, aby ich dzieci umiały żyć wśród innych. Tak się stanie, jeśli rodzice przekażą swym dzieciom właściwe wartości. Te wartości, takie jak umiejętność współpracy, odwaga, uprzejmość czy uczciwość, jeśli zostaną przez dziecko przyswojone, staną się częścią jego tożsamości i będą prowadzić je w dorosłym życiu. „Bajki, które uczą, jak żyć wśród innych” zamykają cykl trzech książek rozwijających inteligencję emocjonalną u dzieci. Każdy rozdział dotyczy innej wartości i opisuje dwie przygody sympatycznego bohatera, małego Indianina z Amazonii. Uczą one, jak postępować w kontaktach z innymi: zarówno z przyjaciółmi, jak i z obcymi. Bajkom towarzyszą wskazówki dla rodziców oraz propozycje wspólnych rozmów, zajęć i zabaw. Begona Ibarrola to hiszpańska psycholog i pedagog. Jej książki dla dzieci i poradniki dla rodziców od lat cieszą się ogromną popularnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II/Op (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta praktyczna książka została stworzona, aby wesprzeć i podbudować zarówno osoby wysoko wrażliwe, jak i te, które chcą rozwinąć swoją wrażliwość, żeby umieć troszczyć się o innych w świecie pozbawionym empatii. Ponadto pomaga ona ludziom o delikatnej konstrukcji psychicznej w podejmowaniu wyzwań i pozwala lepiej zrozumieć własne potrzeby. Jest też cennym źródłem informacji dla tych, którzy osoby wysoko wrażliwe mają w swoim otoczeniu. [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pomóż mi kochać / Kamila Mitek. - Wydanie I. - Bielsko-Biała : Dragon, 2022. - 331, [5] stron ; 21 cm.
Wydanie z 2020 pt.: Pożar w mojej głowie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-311.2 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Czasopismo naukowe „Prace Instytutu Elektrotechniki” jest wydawnictwem nieperiodycznym ukazującym się od 1951 r. Zawiera artykuły oryginalne, oparte na wykonanych w Instytucie Elektrotechniki badaniach tak teoretycznych jak i doświadczalnych, oraz prace habilitacyjne i skrócone prace doktorskie. Na łamach "PRAC IEL" goszczą również autorzy spoza Instytutu – z kraju i zagranicy. W ciągu roku ukazuje się od 4 do 6 zeszytów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia jest wynikiem międzynarodowej współpracy naukowców i praktyków, którzy postawili sobie wspólny cel, jakim jest opracowanie zorientowanego na wsparcie podejścia do bardzo wrażliwych dzieci w ich najbliższym otoczeniu. Wysoka wrażliwość to cecha temperamentu, która charakteryzuje około 20% populacji. Badania potwierdzają, że osoby bardzo wrażliwe przetwarzają informacje i bodźce pochodzące z otoczenia silniej (intensywniej) i głębiej niż inni. Osoby te są bardziej wrażliwe, zarówno na pozytywne, jak i negatywne doświadczenia. Cecha ta nabiera szczególnego znaczenia, gdy mówimy o dzieciach. Dla dzieci bardzo wrażliwych nieodpowiednie warunki rozwoju mogą stać się szczególnie uciążliwe i w konsekwencji wpłynąć na ich przyszłość. Książka adresowana jest przede wszystkim do specjalistów, którzy na co dzień pracują z dziećmi w wieku 3–10 lat (nauczyciele, wychowawcy, psycholodzy, pedagodzy), także dla studentów psychologii i pedagogiki oraz do tych, którzy ze względu na swoje zainteresowania lub obowiązki zawodowe angażują się we wspieranie dzieci, jak również do rodziców. Wiedza i wskazówki zawarte w publikacji ułatwiają zarówno pełniejsze zrozumienie natury wrażliwości, jak i skuteczniejsze wsparcie dzieci. Książka przybliża problematykę wrażliwości (jej fachowej nazwy, znaczenia i definicji), a także specyfiki zachowań osób wysoce wrażliwych. Charakteryzuje funkcjonowanie wrażliwego dziecka w sferze fizycznej, emocjonalnej, poznawczej i interpersonalnej. Kompetencja w rozpoznaniu cechy (diagnoza pozytywna) powinna być początkiem procesu wspierania dzieci wysokowrażliwych, ich rodzin i najbliższego otoczenia. Książka zawiera również treści zorientowane na edukację i wsparcie wysoce wrażliwych dzieci. W badaniach nad rozwojem dziecka zwraca się szczególną uwagę na rolę warunków rozwoju, znaczenie odpowiedniej stymulacji. Źródłem stymulacji dla małego dziecka jest jego najbliższe otoczenie, zwłaszcza dom rodzinny, a następnie przedszkole i szkoła. Im młodsze dziecko, tym większe, ważniejsze dla rozwoju jest znaczenie stymulacji środowiskowej, a tym samym jakości środowiska. Publikacja przedstawia także perspektywę rodzicielską. Opisuje informacje, które wyjaśniają cechy dziecka, w tym aspekty funkcjonowania dziecka, które mogą być trudne dla rodzica. Szczególną uwagę zwraca się na sferę emocjonalną funkcjonowania dziecka, wyzwania rodzicielskie, a także specyficzne metody pracy z dzieckiem, w tym sugestie do działań zalecanych w pracy z bardzo wrażliwym dzieckiem. W monografii przedstawione zostały również ramy i praktyczne strategie, oparte na badaniach psychologicznych i neuronaukowych, mające na celu zrozumienie, w jaki sposób ucieleśniona edukacja ułatwia regulację i zintegrowane poczucie siebie oraz w ten sposób przyczynia się do zdrowia i dobrego samopoczucia bardzo wrażliwych dzieci. Treść obszaru wrażliwości temperamentalnej dziecka i umiejętności wspierające go mogą wzmocnić działania profilaktyczne szkoły, zwłaszcza w profilaktyce uniwersalnej. W związku z tym projektowanie wsparcia dla bardzo wrażliwych dzieci nie polega na modyfikowaniu ich cech. Świadoma praca nie oznacza ingerowania w tę cechę, akceptowania jej jako trudności lub problemu, z którym trzeba się uporać, ale polega na zapewnieniu warunków, w których bardzo wrażliwe dzieci będą miały równe szanse rozwoju swojego potencjału.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Nastolatki nie mają łatwo. Na każdym kroku wyzwania. Przemek Staroń przybywa ze wsparciem! Nauczyciel Roku 2018, psycholog, nauczyciel etyki i filozofii, nominowany do Global Teacher Prize, czyli „nauczycielskiego Nobla”, fan Harry’ego Pottera i klocków Lego zebrał od młodych ludzi pytania i wątpliwości, z którymi się borykają. Czy to źle być smutnym? Czy warto się zakochiwać? Jak znieść porażkę? Co się stanie, jak wyjdę przed szereg? Dlaczego wygląd jest taki ważny? Następnie odpowiedział na te pytania - opierając się na swojej wiedzy psychologicznej oraz na historiach bohaterów znanych z książek i filmów. Są wśród nich postacie z "Harry’ego Pottera", „Władcy Pierścieni”, „Stranger Things”, „Gwiezdnych Wojen” czy Avengersów. „Szkoła bohaterek i bohaterów” to poradnik psychologiczny, który czyta się jak powieść przygodową! Książkę ilustrowała Marta Ruszkowska, której poetyckie grafiki są jak materiał wprost na koszulki, torby czy tatuaże. Lektura idealna. Nie dość, że nie ma stempla od ministra edukacji, to jeszcze odsyła do fantastycznych książek, które… też go nie mają. A takie lubimy najbardziej. Wierzę, że książę Przemka pokochacie. I jeśli ktoś kogoś będzie zmuszał do jej czytania, to nie minister, a Wy. Zupełnie tak jak ja! Justyna Suchecka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (1 egz.)
E-book
W koszyku
W związku ze starzeniem społeczeństw, zwłaszcza w krajach rozwiniętych, które obejmuje wzrost średniej długości życia oraz zwiększenie odsetka osób powyżej 60. r.ż. w populacji, szczególnego znaczenia nabiera wykorzystanie żywności funkcjonalnej jako potencjalnego źródła wartości korzystnych dla zdrowia i poprawy komfortu życia seniorów. Badanie czynników kształtujących postawy osób starszych wobec produktów funkcjonalnych jest tego naturalną konsekwencją. Celem pracy było poznanie wybranych elementów postawy starszych dorosłych w porównaniu z młodszymi względem żywności funkcjonalnej oraz ich związku z wrażliwością smakową, a także zbadanie wpływu wieku na pożądalność konsumencką produktów funkcjonalnych. Wiek stanowił najsilniejszy predyktor zmian wartości progów rozpoznania smaku słodkiego i słonego oraz drugi w kolejności dla smaku kwaśnego. Hierarchia ważności czynników branych pod uwagę przy zakupie żywności jest różna dla osób poniżej 60. r.ż. i starszych. Częstotliwość spożywania produktów funkcjonalnych była różna wśród osób poniżej 60. r.ż. i starszych. Osoby w wieku 60 lat i starsze wykazały bardziej zachowawczą postawę względem żywności funkcjonalnej niż młodsze. Osoby w wieku poniżej 60 lat i starsze wykazały podobną ogólną pożądalność konsumencką względem badanych produktów funkcjonalnych. W świetle uzyskanych wyników nie ma potrzeby intencjonalnego intensyfikowania smaku (zwłaszcza słonego i kwaśnego) w produktach funkcjonalnych przeznaczonych dla osób starszych. Opór wobec innowacji silniej determinował postawy osób w wieku 60 lat i starszych względem żywności funkcjonalnej niż naturalnie rozwijająca się z wiekiem potrzeba dbania o zdrowie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zwierzokracja / Ola Woldańska-Płocińska. - Poznań : Papilon - Publicat, copyright 2019. - 78, [2] strony : ilustracje kolorowe ; 31 cm.
Zwierzokracja - bo zwierzęta są ważne, bo zwierzęta to nie rzeczy, bo zwierzęta też mają swoje prawa! Tym właśnie tematom przyglądamy się z bliska - staramy się zrozumieć pochodzenie i znaczenie praw zwierząt oraz pokazać sytuacje, w których życie dzieci i zwierząt przenika się. "Zwierzokracja" składa się z 38 rozkładówek z kolorowymi, zabawnymi i pełnymi emocji ilustracjami w dużym formacie. Krótkie, przystępne teksty zawierają wiele informacji i ciekawostek. Książka w przyjazny sposób, zarówno w warstwie tekstowej, jak i ilustracyjnej opowiada o przenikaniu się światów dzieci i zwierząt. Empatia, wrażliwość, uważność - to chcemy przekazać Wam na kartach "Zwierzokracji."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci
Brak informacji o dostępności: sygn. 59 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej