Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(15)
IBUK Libra
(5)
Forma i typ
Książki
(15)
E-booki
(5)
Poradniki i przewodniki
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(11)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(13)
Oddział dla dzieci
(1)
Czytelnia
(1)
Autor
Aly Monika
(1)
Baranowska Sabina
(1)
Bartoszewski Jakub
(1)
Bucay Jorge
(1)
Czarnobilska Ewa
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
Drat-Ruszczak Krystyna
(1)
Dąbrowska-Kaczorek Małgorzata
(1)
Giza-Zwierzchowska Agata
(1)
Gordon Olivia
(1)
Gorzelak Przemysław
(1)
Hajduk Agnieszka
(1)
Hermanowska Magdalena
(1)
Huebner Dawn
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Keyserlingk Linde von
(1)
Kozdroń Agnieszka
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Kulik Agnieszka
(1)
Leahy Robert L
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(1)
Mazur Marcel
(1)
Niewiadomska Iwona
(1)
Nowak Monika
(1)
Palich Hanna
(1)
Parzychowska-Parol Anna
(1)
Perchthaler Arleta
(1)
Pisula Agnieszka
(1)
Pisuli Ewa
(1)
Przylipiak Mirosław
(1)
Radomska Małgorzata
(1)
Roversi Paolo
(1)
Salinas Silvia
(1)
Simon Fritz B
(1)
Skarbek Jacek
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Skórska Katarzyna
(1)
Stierlin Helm
(1)
Suchar Elżbieta
(1)
Szewczuk-Bogusławska Monika
(1)
Trzebiatowska Iwona
(1)
Wasilewska Eliza
(1)
Wójcik Magdalena
(1)
Zejfer Agata
(1)
Zubrzycka Elżbieta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(20)
Język
polski
(20)
Odbiorca
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Rodzice
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura włoska
(1)
Temat
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(2)
Terapia zabawą
(2)
Autyzm-terapia i edukacja
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Gniew
(1)
Gordon, Olivia
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Intensywna terapia dzieci
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Leczenie
(1)
Macierzyństwo
(1)
Manipulowanie (leczenie)
(1)
Noworodek
(1)
Odżywianie
(1)
Operacja (medycyna)
(1)
Oświata
(1)
Patologia
(1)
Powieść argentyńska
(1)
Powieść epistolarna
(1)
Powieść psychologiczna
(1)
Psychoterapia
(1)
Relacje mężczyżni
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Socjalizacja
(1)
Specjaliści terapii uzależnień
(1)
Słownik
(1)
Techniki samopomocy
(1)
Terapia
(1)
Terapia Gestalt
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Terapia manualna narządów ruchu
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna
(1)
Uczucia
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Zaburzenia i zakłócenia
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zespoły bólowe mięśni i powięzi
(1)
Zespół mięśniowo - powięziowy
(1)
terapia
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
Temat: miejsce
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Poradnik
(3)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Powieść
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Thriller
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Językoznawstwo
(1)
Medycyna
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
20 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 613 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616/618 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Specyfika pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną zmusza pedagogów i terapeutów do ciągłych poszukiwań nowych metod pracy, które zachęcą dzieci do poznawania najbliższego otoczenia. Wymaga to jednak wielkiego wyczucia i zrozumienia problemu, by umiejętnie dostosować konkretne ćwiczenia do rodzaju zaburzeń u danego dziecka. Nie każda bowiem metoda może być wykorzystana w terapii dzieci z wszystkimi niepełnosprawnościami, nie oznacza to jednak, iż nie możemy z powodzeniem wykorzystywać pewnych jej elementów. Nie ma metody, która sprawdzałaby się w każdej sytuacji problemowej, którą można stymulować i usprawniać wszelkie zaburzenia rozwojowe - dlatego zadaniem pedagogów i terapeutów jest wyćwiczenie w sobie umiejętności doboru poszczególnych ćwiczeń do zamierzeń terapeutycznych. Jedną z metod, która może pomóc dzieciom w maksymalnym, na miarę ich możliwości, rozwoju tak ważnych umiejętności percepcyjno-motorycznych, jest kinezjologia edukacyjna. Zaprezentowane w niniejszej pracy badania dotyczą znaczenia oraz stopnia efektywności kinezjologii edukacyjnej w rozwijaniu podstawowych umiejętności szkolnych u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w lekkim stopniu, a szczegółowe scenariusze zajęć terapeutycznych dają możliwość wdrożenia tych oddziaływań w proces edukacyjno-terapeutyczny. Publikacja ze względu na tematykę, adresowana jest do studentów kierunków pedagogicznych, zwłaszcza studentów pedagogiki specjalnej. Kierowana jest również do czynnych pedagogów specjalnych, psychologów, terapeutów, specjalistów terapii pedagogicznej, a także rodziców i opiekunów dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, poszukujących wskazówek, inspiracji i nowych możliwości właściwych oddziaływań terapeutycznych w trosce o jak najlepszy rozwój dziecka.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-311.1 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Thriller, który uzależnia. Każdy ma jakąś słabość. A jaka jest twoja?.
Każdy ma jakąś słabość. A ty? Jaką masz? Błyskotliwa Rebecca Stark opracowuje nowatorski sposób leczenia rozmaitych obsesji. Metoda doktor Stark jest tak skuteczna, że rosyjski bogacz Grigorij Iwanow powierza jej kierowanie pierwszą z zespołu awangardowych klinik, budowanych na całym świecie, aby pomóc ludziom uwolnić się od uzależnień. Spośród setek zgłoszeń lekarka wybiera siedmioro pacjentów z różnych krajów. Niemka Lena Weber jest maniaczką ćwiczeń fizycznych, pochodzący z Hong Kongu Jian Chow to projektant stron internetowych i hacker podglądacz, Szwajcarka Rosa Bernasconi uzależniła się od nowych technologii. Mediolański prawnik Claudio Carrara jest kompulsywnym hazardzistą, a paryska menedżerka Julie Arnaud nimfomanką. Tim Parker, broker z Nowego Jorku, to kokainista, a Holenderka Jessica De Groot dokonuje samookaleczeń. Gdy kilkoro pacjentów znika w tajemniczych okolicznościach, zaczyna się rozpaczliwa walka o przetrwanie w grupie, gdzie każdy ma coś do ukrycia. Pełen napięcia thriller o meandrach ludzkiej psychiki i najmroczniejszych stronach nałogów. [bonito.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-312.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce podtytuł: rozpoznaj swoje emocje i uwolnij się od lęków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Publikacja Pielęgnacja okołozabiegowa. Diagnostyka, suplementacja i pielęgnacja domowa została przygotowana przez Annę Parzychowską-Parol oraz Agatę Zejfer. Monografia – jak sam tytuł wskazuje – obejmuje działania wykonywane poza gabinetem i ma być pomocna w codziennej pracy kosmetologa. Autorki jasno zaznaczają, że zabieg nie jest i nie musi być jedynym sposobem na rozwiązanie problemu skórnego. Aby osiągnąć pełny sukces, należy skupić się na personalnym podejściu do pacjenta, wykorzystując maksymalnie to, co daje nam kosmetologia w nurcie holistycznym. Można to uzyskać dzięki odnalezieniu źródła problemu skórnego, a następnie poprzez wdrożenie systematycznej i odpowiedniej pielęgnacji domowej oraz zastosowanie suplementacji. Dzięki publikacji dowiesz się, jakie są założenia dotyczące spersonalizowanej terapii kosmetologicznej, jak poprowadzić wywiad kosmetologiczny, które badania diagnostyczne będą pomocne w Twojej pracy oraz o suplementach diety. Istotnym rozdziałem są popełniane w pracy błędy, których już teraz możesz uniknąć! Całość dopełnia case study prezentujące przypadki wymagające oraz trudne do rozpoznania. Kompleksowe ujęcie tematu oraz zawarte w niej cenne wskazówki sprawiają, że publikacja jest skierowana zarówno do studentów kosmetologii, jak i profesjonalistów, którzy chcą pogłębiać swoją wiedzę i nieść pomoc osobom zmagającym się z problemami skórnymi.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 616/618 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616/618 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616/618 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Niniejsza publikacja wpisuje się w obszar poszukiwań i uzupełnia rynek wydawniczy o pozycję pedagogiczną, która adresowana jest do wielu różnych podmiotów: nauczycieli, studentów i kandydatów na nauczycieli, wychowawców, opiekunów, pedagogów oraz wszystkich osób, które przygotowują się do zawodu terapeuty pedagogicznego lub chcą podjąć działania pomocowe wobec uczniów w ramach codziennej praktyki edukacyjno-wychowawczej. Szeroki zakres teoretyczny i praktyczny terapii pedagogicznej został świadomie ograniczony do wybranych zagadnień i połączony z kształtowaniem u Czytelnika postawy krytycznego myślenia i refleksyjności. nagroda PTDNiniejsza książka powstała we współpracy dwóch autorek, których zainteresowania naukowe i długoletnia praktyka pedagogiczna koncentrują się wokół zagadnień związanych z pomocą psychopedagogiczną i wspomaganiem rozwoju dziecka – ucznia ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu w szkole i poradni psychologiczno-pedagogicznej. Autorki mają nadzieję, że Terapia pedagogiczna w teorii i działaniu. Wybrane zagadnienia stanowić będzie źródło informacji i kształtowania umiejętności i postaw terapeutycznych, jak też namysłu nad codziennością terapeutyczną. Szczególnie pomocna może być krótka refleksja nad proponowanymi zagadnieniami po każdym rozdziale i zamieszczony tam wykaz literatury tematycznej. Niniejsza publikacja jest poszerzoną i zmienioną wersją pozycji autorek z roku 2015 Terapia pedagogiczna w zarysie. Teoria, praktyka, refleksja. Struktura książki obejmuje dziewięć rozdziałów. Rozdział pierwszy jest wprowadzeniem czytelnika w obszar zagadnień związanych z terapią pedagogiczną, w którym podejmowane są próby wyjaśnienia podstawowych terminów i ich różnicowania, lokowania terapii w obszarze pedagogiki oraz pokazania relacji między terapią a wychowaniem. W tej części publikacji zdefiniowano terapię pedagogiczną w odniesieniu do pracy nauczyciela, a także zawarto przegląd opracowań z zakresu podjętej problematyki w ujęciu chronologicznym. Rozdział drugi poświęcony jest charakterystyce trudności w uczeniu się rozumianych jako przedmiot oddziaływań terapeuty. Autorki ukazują szerokie spektrum ich definiowania i rozumienia, porządkują znaczenie i stosowanie pojęć tematycznych, ze szczególnym wyjaśnieniem specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu. W tym miejscu podjęto analizę trudności w zachowaniu współwystępujących z dysleksją rozwojową, np. ADHD. Związek między problemami w uczeniu się a tymi zachowaniami wskazuje potrzebę podejmowania kompleksowych, holistycznych działań terapeutycznych, w których łączą się i przenikają cztery tory działań: psychoterapeutyczny, psychokorekcyjny, psychodydaktyczny i ogólnorozwojowy. Skuteczność tego rodzaju pracy jest możliwa pod warunkiem współdziałania nauczyciela terapeuty z rodzicami ucznia, o czym traktuje jeden z podrozdziałów. W rozdziale trzecim znajdują się treści dotyczące zajęć korekcyjno-kompensacyjnych analizowane w kilku aspektach: organizacyjnym, prawnym, metodycznym, kompetencyjnym. Stanowi on kompendium wiedzy na temat tego, jak organizować zajęcia, jak kwalifikować do nich uczniów, w jaki sposób opracować program i plan terapii, jak zaplanować jednostkę metodyczną zajęć korekcyjno-kompensacyjnych oraz jakie kompetencje winien posiadać nauczyciel prowadzący ten rodzaj specjalistycznych zajęć. Kolejny rozdział niniejszej pracy to prezentacja metod, programów i ćwiczeń do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, pogrupowanych w dwa bloki tematyczne: metody usprawniania funkcji percepcyjno-motorycznych oraz metody doskonalące umiejętność czytania i pisania. Nie jest to nowatorski element niniejszej publikacji, ale przypomina on i porządkuje materiał dotąd znany i stosowany, w skrótowej formie prezentuje jego główne założenia i przykładowe ćwiczenia oraz podaje ich źródła, do których czytelnik może sięgnąć w sytuacji większego zainteresowania danym tematem. W rozdziale piątym znajduje się prezentacja nowatorskich metod nauki czytania, co może pomóc nauczycielom edukacji wczesnoszkolnej we właściwym ich doborze do potrzeb dziecka. Celem autorek jest rozwijanie świadomości nauczyciela co do tego, że nie należy kłaść dużego nacisku na metodę, gdyż dziecko często samo dokonuje wyboru, co należy tylko uszanować i rozwijać. Wśród opisywanych metod nauki czytania znajdują się m.in.: metoda czytania globalnego Glenna Domana, metoda wertykalna upowszechniona za sprawą Jadwigi Włodek-Chronowskiej, metoda symultaniczno-sekwencyjna Jagody Cieszyńskiej oraz metoda nauki pisania Ireny Majchrzak. Kolejny rozdział zawiera treści związane z technikami relaksacji adresowanymi do uczniów, u których współwystępują zaburzenia zachowania typu ADHD i agresja. Są tu przykłady rozwiązań wychowawczo-terapeutycznych, ćwiczeń relaksujących czy oddziaływań psychoterapeutycznych możliwych do stosowania przez nauczyciela. Zamieszczone przykłady dotyczą różnych rozwiązań terapeutycznych i wychowawczych wykorzystywanych w praktyce pedagogicznej. Opis metod alternatywnych, wspomagających proces klasycznej terapii pedagogicznej, wypełnia siódmy rozdział. Znajdują się tu: metoda integracji sensorycznej A. Jean Ayres, metoda kinezjologii edukacyjnej Paula Dennisona, program korekty dysleksji Rona Davisa, program stymulacji półkul mózgowych Dirka Bakkera, metoda EEG biofeedback. Każda z opisanych metod ma swoich zwolenników i przeciwników. Zarówno związane z nimi kontrowersje, jak i ich zalety dopełniają treści tego rozdziału. Warto zaznaczyć szersze zastosowanie niektórych metod do pracy z uczniem niepełnosprawnym zgodnie z aktualnym rozumieniem i sposobem realizowania terapii pedagogicznej w obszarze pedagogiki specjalnej. W rozdziale ósmym prezentowane są formy arteterapii, takie jak: biblioterapia, dramatoterapia, plastykoterapia, muzykoterapia, choreoterapia. Włączenie tych technik terapeutycznych ma pokazać szerokie spektrum oddziaływań holistycznych na dziecko z problemami oraz utrudnieniami rozwojowymi i edukacyjnymi. Rozdział dziewiąty odwołuje się do terapii pedagogicznej w ocenie nauczycieli praktyków i studentów terapii pedagogicznej. Dyskusja w danym obszarze tematycznym toczy się wokół wybranych zagadnień inspirowanych praktyką, takich jak: warunki organizacji terapii pedagogicznej w szkole, stosowane w praktyce metody terapii, kwalifikacje nauczycieli terapeutów, motywacja do pracy terapeutycznej, problemy nauczycieli terapeutów i ich oczekiwania. W tym rozdziale zamieszczono pytania studentów dotyczące problematyki szeroko rozumianej terapii pedagogicznej, na które odpowiadają autorki pracy, korzystając ze swojej wiedzy i własnych doświadczeń zawodowych. Wydawać by się mogło, iż obszar terapii został dawno zagospodarowany i wnikliwie zanalizowany – istnieje wiele przewodników, opracowań metodycznych i pomocy. Rzeczywistość edukacyjna pozostaje jednak na marginesie tych zmian, nadal zanurzona jest w działaniach klasycznych, bazujących na treningach, kartach pracy, rutynowych działaniach w relacji terapeuta–dziecko. Współczesny świat atakuje wielością, różnorodnością, tempem oraz dynamiką zmian, co powoduje rodzaj napięcia między działaniem a myśleniem, teorią a praktyką oraz rodzi retoryczne pytania: „jak?”, „w jaki sposób?”, „po co?”, „dlaczego?”.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja „Nowoczesne terapie obrzęku naczynioruchowego, pokrzywki i atopowego zapalenia skóry” w nowej serii W gabinecie lekarza Podstawowej Opieki Zdrowotnej to pozycja, w której grono wybitnych specjalistów z obszaru pneumonologii przedstawia postępowanie diagnostyczne i nowoczesne leczenie obrzęku naczyniowego, pokrzywki i AZS. Adresatami kompendium wiedzy na temat chorób układu oddechowego są nie tylko lekarze, ale także studenci medycyny, szczególnie zainteresowani pneumonologią i alergologią.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Książka sfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt Innowacyjny : "Terapia w Piaskownicy. Rozwój Innowacyjnych Form Wsparcia".
Tł. z niem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej