Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(40)
IBUK Libra
(28)
Forma i typ
Książki
(39)
E-booki
(28)
Proza
(7)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Audiobooki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(30)
nieokreślona
(7)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(30)
Oddział dla dzieci
(2)
Czytelnia
(8)
Autor
Kozioł Leszek
(3)
Możdżeń Stefan (1938- )
(3)
Kot Stanisław
(2)
Ludwikowska Jolanta
(2)
Muniak Mirosława
(2)
Włodarczyk Barbara
(2)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(2)
Banaszkiewicz Stanisław
(1)
Baran Lidia
(1)
Bartnicka Kalina
(1)
Bartoszewski Jakub
(1)
Batorowska Hanna
(1)
Bera Ryszard
(1)
Biel Konrad
(1)
Borycki Jerzy
(1)
Borówka Ewa
(1)
Celińska Adriana
(1)
Chmielarz Wojciech (1984- )
(1)
Chmielecka Ewa
(1)
Czerw-Bajer Monika
(1)
Draus Jan
(1)
Duda Wioleta
(1)
Dybowski Marcin
(1)
Dylus Aniela
(1)
Filipkowski Marian (1935- )
(1)
Gierak-Onoszko Joanna (1980- )
(1)
Godoń Rafał
(1)
Gordon Thomas
(1)
Gębik Władysław (1900-1986)
(1)
Holsinger Bruce
(1)
Jagieła Jarosław
(1)
Kacperski Wojciech Tadeusz
(1)
Konarzewski Krzysztof
(1)
Koziełło-Poklewski Bohdan
(1)
Kraśniewski Andrzej
(1)
Kruszewski Krzysztof (1939- )
(1)
Krysowata Jolanta
(1)
Kukla Daniel
(1)
Kwiatkowska-Tybulewicz Barbara
(1)
Kwieciński Zbigniew
(1)
Litak Stanisław
(1)
Malec Teresa Cz
(1)
Marchwiński Roman
(1)
Maurice Lisa
(1)
Maćkowiak Rafał
(1)
Mruk Henryk
(1)
Nalaskowski Aleksander (1957- )
(1)
Pankowska Krystyna
(1)
Papier Tadeusz
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Piotrowska Helena
(1)
Puliński Andrzej Jarosław
(1)
Rudowski Andrzej
(1)
Samoraj Mariusz
(1)
Skwarek Janusz
(1)
Sobecki Mirosław
(1)
Sokolińska Joanna
(1)
Szafrańska-Poniewierska Dorota
(1)
Terlecki Ryszard
(1)
Triebling Andrzej T
(1)
Turkowski Leonard
(1)
Wiseman Ellen Marie
(1)
Wiśniewska-Kin Monika
(1)
Wojtaszczyk Konstanty Adam
(1)
Wojtczak Edyta
(1)
Woźnicki Jerzy
(1)
Wrzesiński Wojciech
(1)
Wójcik Wojciech
(1)
Wójcik Wojciech (1981- )
(1)
Yoka Patrick
(1)
Zaborski Marcin
(1)
Ziarko Janusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(29)
2000 - 2009
(18)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(2)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
1801-1900
(2)
Kraj wydania
Polska
(68)
Język
polski
(64)
angielski
(4)
Odbiorca
14-17 lat
(2)
Młodzież
(2)
Gimnazja
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(7)
Literatura amerykańska
(2)
Temat
Szkolnictwo
(20)
Pedagogika
(7)
Oświata
(4)
Szkolnictwo wyższe
(4)
Uczniowie
(4)
Młodzież szkolna
(3)
Wychowanie
(3)
Zabójstwo
(3)
Świadomość narodowa
(3)
Nauczanie
(2)
Nauczyciele
(2)
Patriotyzm
(2)
Policjanci
(2)
Rusyfikacja
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Szkolnictwo niepubliczne
(2)
Szkolnictwo policyjne
(2)
Zawód miłosny
(2)
Żeromski, Stefan (1864-1925)
(2)
Ambicja
(1)
Białorusini za granicą
(1)
Biblioteki szkolne
(1)
Bliźnięta
(1)
Chemia- ćwiczenia i zadania
(1)
Cudzoziemcy
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Egzaminy- szkolnictwo wyższe
(1)
Eksperymenty medyczne na ludziach
(1)
Elita społeczna
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Etyka globalna
(1)
Eurosieroctwo
(1)
Germanizacja
(1)
Integracja europejska
(1)
Internaty
(1)
Konflikt rodzinny
(1)
Konkurencja
(1)
Koreańczycy za granicą
(1)
Korupcja
(1)
Krytyka społeczna
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura pamięci
(1)
Litwini za granicą
(1)
Mazurzy
(1)
Mniejszości narodowe
(1)
Mniejszości seksualne
(1)
Młodzież a emigracja zarobkowa
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Osoby zaginione
(1)
Partie polityczne
(1)
Państwowy Ośrodek Wychowawczy (Płakowice)
(1)
Podziemie polityczne i zbrojne (1944-1956)
(1)
Polacy
(1)
Polacy za granicą
(1)
Polityka społeczna
(1)
Polska
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Powieść
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Powieść polska
(1)
Program przeciw korupcji Fundacji im. Stefana Batorego
(1)
Przemoc wobec niepełnosprawnych
(1)
Regionalizm
(1)
Rodzice i dzieci
(1)
Rodzina
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Sekrety rodzinne
(1)
Sieroty wojenne
(1)
Społeczeństwo
(1)
Stosunki etniczne
(1)
Szkolnictwo ogólnokształcace
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Szkolnictwo- historia- Polska
(1)
Transformacja systemu społeczno
(1)
Transparency International
(1)
Triebling, Janina (1919-1994)
(1)
Wieś
(1)
Willowbrook State School
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Wychowanie seksualne
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Śniadecki Jan
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Temat: dzieło
Syzyfowe prace
(2)
Temat: czas
1801-1900
(4)
1701-1800
(3)
1901-
(3)
1901-2000
(3)
2001-
(3)
1301-1400
(2)
1401-1500
(2)
1501-1600
(2)
1601-1700
(2)
1001-1100
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Warszawa (woj. mazowieckie)
(3)
Legionowo (woj. mazowieckie)
(2)
Mazury
(2)
Polska
(2)
Zabór rosyjski
(2)
Kanada
(1)
Kwidzyn (woj. pomorskie ; okręg)
(1)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie ; okręg)
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Prusy Wschodnie
(1)
Płakowice (woj. dolnośląskie)
(1)
Warmia
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(13)
Powieść obyczajowa
(4)
Kryminał
(2)
Lektura z opracowaniem
(2)
Powieść
(2)
Powieść psychologiczna
(2)
Antologia
(1)
Esej
(1)
Opracowanie
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Reportaż polski
(1)
Reportaż problemowy
(1)
Thriller
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Literaturoznawstwo
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Historia
(1)
68 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-312.4 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienie wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Czasopismo poświęcone rocznicy 50-lecia Zakładu Teorii Wychowania Estetycznego na Uniwersytecie Warszawskim.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Puszczałam na lekcji film. Miałam kłopot ze sprzętem. Był obraz, były napisy, ale dźwięk był bardzo cichy. Próbowałam go podgłośnić, majstrowałam przy komputerze, nie widząc ekranu. Zajęło mi to dużo czasu (jakieś dziesięć minut). Kiedy wreszcie się udało, wstałam i wtedy zobaczyłam, że niechcący wyłączyłam obraz. Przez dziesięć minut klasa siedziała w ciszy, przed pustym ekranem, udając przede mną, że ogląda film. Woleli nic nie robić, niż powiedzieć mi, że wyłączyłam obraz. Dlaczego? Bo byłam dla nich nikim. Nieważną osobą od nieważnego dla nich przedmiotu. [fragment książki] Jak zostaje się nauczycielem w Polsce? Ile tak naprawdę zarabia nauczyciel i jak długo trwają wakacje? Czy wszyscy rodzice są roszczeniowi, a dzieci rozwydrzone? Kto nie szanuje „belfrów” i kim są dla systemu szkolnictwa? Czym różni się praca w szkole państwowej i prywatnej? I o co chodzi z tą Finlandią? Na te i wiele innych niełatwych pytań odpowiadają sami nauczyciele. Autorka przeprowadziła kilkadziesiąt rozmów z przedstawicielami tej profesji, którzy bez ogródek opowiadają o swojej drodze zawodowej i doświadczeniach. Mówią, co trzyma ich w pracy i wzbudza nadzieję, a co pozbawia ich złudzeń i skłania do odejścia. To szczera i bezkompromisowa opowieść o polskim systemie nauczania, z którą każdy może skonfrontować własne wyobrażenia. Joanna Sokolińska – socjolożka i reporterka, współautorka książek Rodziny himalaistów i Mów o mnie ono. Była złą uczennicą. Utrzymuje kontakty z kilkorgiem wspaniałych eksnauczycieli jej dzieci. Dwoje z nich wypowiada się w tej książce.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-311.2 R (1 egz.)
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Nieuczciwość akademicka jest zjawiskiem, którego wysoką częstość wśród studentów potwierdzają badania prowadzone w Polsce, Europie i poza jej granicami. Stanowi ona problem z uwagi na prowadzenie do obniżenia prezentowanej przez studentów wiedzy oraz przenoszenie nagradzających doświadczeń związanych z oszustwami na kolejne obszary życia. Celem niniejszej publikacji jest zaprezentowanie obecnej wiedzy na temat psychologicznych wyznaczników, przewidywania oraz przeciwdziałania nieuczciwości akademickiej wśród studentów, przybliżenie wyników przeprowadzonych w powyższych obszarach badań oraz sformułowanie na ich podstawie wniosków o możliwościach aplikacyjnych w środowisku akademickim.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Opowieści znad mitycznej Wincenty : o pograniczu mego wzrastania / Marian Filipkowski. - Wydanie drugie, wzbogacone. - Kolno : Towarzystwo "Jan z Kolna", 2022. - 398, [1] strona : fotografie, ilustracje, mapy, portrety, errata ; 24 cm.
Na stronie tytułowej: Napisane z miłości do stron rodzinnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94(438) R (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Clearly, wherever myth forms part of an educational syllabus, value judgements have been made by those who chose the texts, with regard to content, approach, usage, emphases, purpose and many other elements. [...] the present volume examines the reception of such myth within formal education in the twentieth and twenty-first centuries […]. It focuses for the most part on school education, but with forays into post-high school where relevant, and includes a wide geographical and chronological range. With regard to the latter limitations, the general emphasis is on modern day, and the current situation, but as a result of individual historical circumstances in each example (Lisa Maurice, Editor of the Volume). This is a task of paramount importance, as educational processes have a lasting influence on us – all the more so as we are exposed to them already in childhood, when the capacity for critical thinking is being formed by none other than school curricula shaped and developed in specific circumstances. This volume makes us aware of these complex processes, their implications, and the opportunities they create for the future of Classical Antiquity (Katarzyna Marciniak, Editor of the Series).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94(438)::008 R (1 egz.)
E-book
W koszyku
Numer rozpoczyna się od rozważań teoretycznych dotyczących dwóch problemów: wybranych zagadnień metodologicznych z zakresu bezpieczeństwa i badań na tym polu oraz prawa gospodarczego wobec wyzwań współczesności (tekst w języku rosyjskim). Zeszyt zawiera także artykuły poświęcone m.in. modelom zarządzania i nadzoru nad jakością w kształceniu, dydaktyce i badaniach naukowych oraz pojęciu „Lexit” odnoszącemu się do brytyjskiej antyunijnej i pozalaburzystowskiej lewicy, która uczestniczyła w kampanii brexitowej w 2016 roku. Quality of education, didactics and research in higher education. „Lexit” – a non-Labour, anti-EU British left towards Brexit.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
OD REDAKCJI W latach siedemdziesiątych XX wieku Jan Lutyński zaprezentował koncepcję działań pozornych. Działania te odznaczały się następującymi cechami: 1) oficjalnie uznaje się je za istotne dla realizacji jakiegoś ważnego społecznie celu; 2) celu tego faktycznie nie realizują; 3) o ich nieprzydatności powszechnie wiadomo w danej zbiorowości; 4) jest to wiedza prywatna, oficjalnie nieuzewnętrzniana; 5) ich rzeczywista funkcja polega na samym ich istnieniu; 6) zawierają zawsze jakiś element fikcji, odnoszący się do ich przebiegu czy celu. W niniejszym tomie „Przeglądu Socjologicznego” prezentujemy teksty ilustrujące aktualność różnych elementów tej koncepcji w nowej rzeczywistości społecznej. Poszczególni autorzy, odwołując się do rozważań J. Lutyńskiego, analizują różne rodzaje i formy działań pozornych w naszym życiu religijnym, w funkcjonowaniu służby cywilnej, w procesie stanowienia prawa, w dialogu obywatelskim, a także w szkolnictwie wyższym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Od Redakcji Niniejszy tom zawiera teksty dotyczące szerokiego spectrum zjawisk i procesów związanych z funkcjonowaniem systemu edukacji w nowym typie społeczeństwa i gospodarki opartej na wiedzy. Większość artykułów dotyczy szkolnictwa wyższego, które zarówno w Strategii Lizbońskiej, jak i w Procesie Bolońskim, zostało uznane za główny motor rozwoju społeczno-ekonomicznego. W nurcie tych rozważań mieszczą się teksty następujących Autorów: M. Wójcickiej, J. Kochanowskiego, K. Karczmarczuka, A. Boczkowskiego. Z kolei K. Musiał i A. Dziedziczak-Foltyn opisują próby wprowadzenia zmian w różnych systemach szkolnictwa wyższego. Tym niemniej jakość szkolnictwa wyższego i jego rola w modernizacji społecznej zależy od wcześniejszych etapów kształcenia, stąd też reformy dotyczą także innych elementów systemu edukacji. Dobitnie pokazuje to artykuł M. Zahorskiej omawiający przebieg i rezultaty reformy oświatowej w Polsce. W tym kontekście interesujący wydaje się tekst E. Wejbert-Wąsiewicz i E. Pęczkowskiej opisujący wydawałoby się uboczny problem (z punktu widzenia modernizacji społecznej), ale faktycznie dość kluczowy, gdyż pokazujący społeczno-kulturowe bariery wprowadzania zmian w systemie edukacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Editorial This English-language issue of The Sociological Review contains a selection of texts originally written in Polish and published in our journal in 2009. The selection has not been made at random. Two texts refer to Jan Lutyński’s concept of apparent actions (cf. The Sociological Review 1/2009). M. Czyżewski develops the concept further, indicating its applicability in the contemporary social life. The analyzed field is the university and public debates. A. Golczyńska-Grondas and A. Kretek-Kamińska apply the idea of apparent actions to the functioning of social services. Another matter of interest is the status of higher education in Poland. The problem is interesting to researchers as well as to the entire milieu of scientists and politicians. Articles by M. Czyżewski, K. Karczmarczuk and A. Boczkowski represent the trend of self-analysis of the situation of universities in the period when decisions are made as to the future of higher education. The article on the relations between the state and ethnic groups of Chile has a different and exceptional character, as it discusses the methods of dealing with a multicultural society.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Od Redakcji Przedkładany uwadze czytelników zeszyt Przeglądu Socjologicznego jest poświęcony problematyce kobiecej. Wiadomo, że jest to problematyka bogata i różnorodna, związana z wieloma aspektami życia jednostek i społeczności. W tym tomie znalazły się tylko niektóre kwestie, może rzadziej dyskutowane. Zeszyt otwiera artykuł E. Malinowskiej na temat świadomości feministycznej kobiet – uczestniczek „Solidarności” w latach 80. Artykuł dedykujemy pamięci 30-lecia NSZZ. Kolejne teksty pokazują kulturowe uwarunkowania sytuacji kobiet odrzucających macierzyństwo (czyli istotny element stereotypu kobiecości) w artykule E. Garncarek. E. Paprzycka analizuje ambiwalencję procesu socjalizacji kobiet. Nieco prowokacyjnie brzmi teza A. Piekarskiej o walorach kobiet na rynku pracy: ich zatrudnianie jest wysoce racjonalne, bo są wykształcone, kompetentne i... tańsze. A. Dziedziczak-Foltyn podnosi problem równości płci w nauce i edukacji akademickiej. Na uwagę zasługuje tekst M. Nowickiej poświęcony koncepcji postkolonializmu. Koncepcja ta zyskała powodzenie wśród badaczek, m.in. jako sposób wyjaśniania społecznego położenia kobiet. I wreszcie I. Desperak omawia aktualny stan ruchu kobiecego w Polsce, podkreślając szczególną rolę dwu Kongresów Kobiet. Całości zeszytu dopełniają recenzje. Omówiona jest monografia dotycząca biedy kobiet oraz autobiografia Marii Jarosz jako przykład sukcesu wcale niełatwo osiągniętego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
The articles presented in this volume have been based on the projec:Euroidentities – The Evolution of European Identity: Using biographical methods to study the development of European Identity (started March 2008 through February 2011 under the first Framework 7 SSH-2007-5.2.1). The project team consisted of scholars coming from seven academic centers: Queens University, Belfast – UK, University of Magdeburg – Germany, Bulgarian Academy of Sciences – Bulgaria, Tallinn University of Technology – Estonia, Federico II’ University, Naples – Italy, University of Łódź – Poland, Bangor University – Wales. The findings come from biographical narrative interviews collected and analyzed by each team during numerous workshops. The main aim of the project was to gain insights into the lives of European citizens and the significance of ‘Europe’ in their narratives.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
OD REDAKCJI JAK KSZTAŁCIĆ SOCJOLOGÓW? Niniejszy zeszyt Przeglądu Socjologicznego jest poświęcony problemom dydaktycznym. Jakkolwiek dydaktyka dominuje w codziennej działalności nauczycieli akademickich, rzadko jest przedmiotem debaty ponadlokalnej (czyli dotyczącej bieżących spraw organizacyjnych), analizującej sens i charakter studiów socjologicznych. Jesteśmy w trakcie przemian szkolnictwa wyższego ze względu na nowe Ustawy oraz wdrażanie doświadczeń i ustaleń Unii Europejskiej (proces boloński, krajowe ramy kwalifikacyjne). Przemiany te są odpowiedzią na wyzwania współczesności. Są też przedmiotem dyskusji w środowisku socjologów, w ramach Konferencji Instytutów Socjologii, na konferencjach (m.in. w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej – listopad 2010) i na Zjeździe w Krakowie (wrzesień-2010). Takie właśnie są źródła prezentowanych tekstów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej